Halloween tips

Hejj !

Jag bloggar inte så ofta och när jag väl bloggar blir det inte bra ..

Jag hade en blogg förut som det var rätt många läsare på men efter att jag slutade med den har jag liksom ingen lust att blogga har försökt att få tillbaka blogg humöret men det är inte så lätt  - men visst är det kul att blogga när det är många som gillar vad man skriver !? Jag vi vill ta upp nått ämne att skriva om men det ska ju va nått viktigt eller bra som intresserar så att man vill läsa ..


Jag tänkte ge lite tips till Halloween !



 Hur man får bålen att ryka !

Svaret heter kolsyreis, eller torr-is. Men det är inte bara bålen som kan piggas upp med rök – använd fantasin och låt hela Halloweenbordet bada i dimslöjor!

Om du till exempel

köper isen från AGA så levereras den i en frigolitförpackning som innehåller ett tiotal små paket. Du kan hålla i paketet och slå det mot bordet så att isen inuti fördelas i mindre bitar. Använd helst handskar när du tar i isen.

 

De små isbitarna kan sedan läggas i vätska för att få en rökeffekt. Om du har varm vätska så blir rökutvecklingen något kraftigare. Man kan göra ganska häftiga effekter genom att tex tillsätta lite diskmedel i vätskan – då bildas det läskiga bubblor av röken som sedan spricker.

Lägg helst inte isen direkt i dricksglas eller bålskål. Eftersom isen krymper i takt med att det ryker så blir det kvar en pytteliten isbit som far runt i glaset. Om någon får den i munnen kan det finnas risk för brännskador.


 

 

 





Draculas hämnd

Vulkanlava för små monster och mikrodrakar.
Törstsläckare för dem som inte lärt sig att släcka den brinnande andedräkten. Smakar gammalt skämt med en ton av fotsvett. Härlig blodröd färg.

Drakulas hämnd kan även blandas för lite större monster. Trolla då fingerborgarna till badkar.Gör så här:

1 del(ar) svartvinbärsjuice
1 del(ar) lingondricka
1 del(ar) tranbärsjuice
1 del(ar) jordgubbssaft
1 del(ar) hallonsaft
1 del(ar) grenadine
1 del(ar) Festis med blåbärssmak
2 del(ar) blodapelsinjuice
1 del(ar) rårörda lingon
is

OBS:

Bålen kan förenklas genom att använda färre ingredienser, tex tranbärsjuice, svartvinbärsjuice och lingondricka.

Fyll en bålskål med is. Häll över ingredienserna.

 

 

 

...





Ett halloweenbord kräver inte svart duk och murriga färger. Droppande ljus, giftgröna accentfärger, oordnad, duk, spindlar och möss ger ett spöklikt intryck utan mörker och pumpor. När skräckinspirerad mat och giftdricka placerats på bordet blir effekten total.




Jag lovar att det kommer ett nytt tips varje dag fram till Halloween !

Kram Eveelinna

Kommentarer
Postat av: MALINHE - FOTOBLOGGEN ♥

fin blogg:D!

2009-10-27 @ 14:13:20
URL: http://malinhee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0